جمعه, 10 فروردين 1403  -  19 رمضان 1445 -  29 مارس 2024


ابطال برگزاری آزمون استخدام شرکت پتروشیمی تخت جمشید عسلویه

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برگزاری آزمون شرکت پتروشیمی تخت جمشید مغایر با قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد ویژه اقتصادی است و انجام آن از نظر این مدیریت باطل است.

 

 روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز یکشنبه به نقل از یوسفی امینی با تاکید بر لزوم هماهنگی شرکت های مستقر در منطقه ویژه برای جذب نیرو از عدم صدور مجوز استخدامی از سوی این مدیریت برای جذب نیرو در شرکت پتروشیمی تخت جمشید خبر داد. 

وی یادآورشد:مدیریت کار و خدمات اشتغال به استناد ماده 16 قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه و ماده 5 مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی تشکیل شده است و ساماندهی وضعیت کاریابی و معرفی به کار متقاضیان اشتغال در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر عهده این مدیریت است.

امینی تصریح کرد: در ماده ١٧ قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امور مربوط به اشتغال نیروی انسانی و روابط کار و تامین اجتماعی، قرارداد کار، شرایط کار و مراجع حل اختلاف آنها بر اساس مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، در چارچوب وظایف و اختیارات مدیریت کار و خدمات اشتغال تصریح شده است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه شرکت های مستقر در منطقه ویژه ملزم به طی فرآیند های قانونی با هماهنگی این مدیریت جهت استخدام و جذب نیرو هستند افزود:شرکت پتروشیمی تخت جمشید طی اطلاعیه ای که در سایت آن شرکت منتشر شده در صدد جذب نیرو بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی داخلی خود شده که برگزاری این آزمون مغایر با قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد ویژه اقتصادی است و برگزاری این آزمون از نظر این مدیریت باطل است.

وی با بیان اینکه شرکت ها لازم است جهت اخذ مجوز استخدامی و طی فرآیندهای قانونی جذب نیرو با مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس مکاتبه نمایند یادآور شد: در صورت برگزاری آزمون و پذیرش نیرو خارج از روال قانونی از ورود نیروهای جذب شده خلاف مقررات به منطقه ویژه جلوگیری خواهد شد و مسوولیت عواقب بعدی آن به عهده شرکت های مربوطه خواهد بود.

شرکت پتروشمی تخت جمشید در اطلاعیه قلبی خود هشتم الی هجدهم اردیبهشت ماه را زمان ثبت نام در سامانه و اخذ کد رهگیری ، بیست و هفتم را برای دریافت کارت ورود به جلسه و هفته آخر ماه جاری را نیز آزمون کتبی در تهران اعلام کرده است.

عسلویه درفاصله 285کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است و میزبان طرح های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی است.ایرنا