یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403  -  11 ذي‌القعده 1445 -  19 می 2024


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: شرایط سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه در حوزه کشاورزی در بوشهر فراهم شود

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شرایط سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه در حوزه کشاورزی در بوشهر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، امروز در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه انسان باید حسب آمایش سرزمینی خود اقدام کند اظهار داشت: بوشهر ظرفیت این را دارد که گیاهان دارویی خشکی و دریایی تولید کند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به صنایع تبدیلی ابراز داشت: محصولی که کاشته می شود لازم است بهره خوبی از آن برده شود لذا نقشه و طراحی خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد شهرک خرما در سال ۹۶ مطرح شد گفت: متاسفانه تا کنون محقق نشده، هرچند که ستاد اجرایی فرمان امام به دنبال انجام این کار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به اقتصاد دریامحور اظهار داشت: نگاه به سمت اقتصاد دریا محور باشد و پروژه‌هایی تعریف شود که ایجاد اشتغال و ثروت و هم تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است اظهار داشت: با این ظرفیت، اما هیچ کارخانه ای در استان وجود ندارد که فرآوری مختلفی از این محصول صورت گیرد که تولید به انبوه برسد و صادرات صورت گیرد و در نهایت سود آن برای مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری مشکل کم بارش بودن استان و دگردیسی شغلی را از مهمترین مشکلات در حوزه نخیلات عنوان کرد و گفت: باید در رابطه به نخلداری آموزش هایی داده شود تا سود آور باشد و جوانان به کار ترغیب شوند. در این رابطه می توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد و به جوانان بسیجی آموزش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر همچنین بر افزایش کیفیت محصولات و رشد کیفیت و ارگانیک بودن محصولات تاکید کرد.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید همه محصولات خود را بیمه کنند تا اگر حادثه ای اتفاق افتاد این فشار بر روی دولت نباشد و بیمه مجبور باشد ضرر و زیان کشاورز را پرداخت کند. علاوه بر این آموزش اقتصاد کشاورزی به کشاورزان بسیار مهم است تا این افراد لطمه نبینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به کشت فراسرزمینی ابراز داشت: می توان از ظرفیت های دیگر کمک گرفت و در کشورهای مختلف برخی محصولات را کشت کرد.

وی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد شود که برای کشورهای همسایه سرمایه گذاری در استان مقرون به صرفه باشد.

امام جمعه بوشهر همچنین خواستار توجه به صنعت بسته بندی شد و گفت: این صنعت بسیار مهم است که بسته بندی ها باکیفیت و مقرون به صرفه باشد.

انتهای پیام/