شنبه, 15 ارديبهشت 1403  -  25 شوال 1445 -  4 می 2024


استان بوشهر در سوگ مولاعلی(ع) غرق در عزا شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهر ما: مردم استان بوشهر با برپایی مراسم عزاداری در نقاط مختلف شهرها و روستاها، در سوگ امیرالمومنین حضرت علی(ع) اشک ماتم ریختند و مراسم شب قدر را برگزار کردند.

 مراسم عزاداری اولین پیشوای شیعیان حضرت علی علیه‌السلام یکشنبه‌شب در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد.

همچنین به مناسب شب ۲۱ رمضان، دومین شب قدر، مراسم شب احیا در حسینیه‌ها و تکایای استان بوشهر برگزار شد.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بسیار زیادی به ائمه اطهار علیه‌السلام دارند و در این مراسم و برنامه‌های حضوری گسترده و باشکوه دارند.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: امشب و در شب شهادت حضرت علی علیه‌السلام مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد که مردمی حضوری گسترده در این این مراسم داشتند.

وی بیان کرد: مراسم احیای شب‌های قدر با حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردم در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار شد.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان بوشهر ادامه داد: در نقاط مختلف استان برنامه‌هایی همچون دعاخوانی، مناجات خوانی، تلاوت و تفسیر قرآن کریم، مداحی، سخنرانی، عزاداری و اعمال ویژه لیالی قدر برگزار شد.

نوشادی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر به صورت مردمی برگزار می‌شود تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ویژه ایام شهادت حضرت علی (ع) در استان سینه‌زنی سنتی بوشهری است.

سینه‌زنی سنتی بوشهر یکی از آئین‌های سنتی سوگواری استان بوشهر است که در ایام مختلف سال در سوگ اهل بیت (ع) در استان برگزار می‌شود که با حضور گسترده و پرشور و شعور مردم همراه است.

سینه‌زنی سنتی بوشهر حکایت از عشق و ارادت مردم ولایت‌مدار استان بوشهر به ائمه اطهار (ع) است چراکه عزاداران و نوحه‌سرایان با هیجانی خاص آن را اجرا می‌کنند.

در این شب و روزها در نقاط مختلف استان بوشهر آوای غم‌انگیز نوحه‌خوانی و نوازندگی سنج و دمام بوشهری‌ها به گوش می‌رسد که حکایت از دردمندی عاشقان عصمت و طهارت (ع) و دلدادگی مردم ولایت‌مدار این استان نسبت به خاندان اهل بیت (ع) است.

جدول های بروز

تبلیغات