سه شنبه, 05 تیر 1403  -  18 ذي‌الحجه 1445 -  25 ژوئن 2024


اولین تور رسانه‌ای جهادکشاورزی استان بوشهر در شهرستان تنگستان برگزار شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)
جنوب امروز: مدیر امور اراضی استان بوشهر از برگزاری اولین تور رسانه‌ای در هفته جهاد کشاورزی و روز راهیان پیشرفت سال 1403 در این مدیریت خبر داد.
به گزارش "بوشهرما"احمد مشایخی گفت: اولین تور رسانه‌ای‌ مدیریت امور اراضی جهت بررسی میزان پیشرفت فیزیکی طرح پرورش جلبک در شهرستان تنگستان با حضور اصحاب رسانه به صورت بازدید میدانی برگزار شد.
احمد مشایخی مدیر امور اراضی استان اظهار کرد: هدف از صدور مجوز برای طرح های تغییر کاربری برحسب ضرورت به بهره برداری رسیدن به موقع طرح توسط سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال می باشد که خوشبختانه این طرح پرورش جلبک با مساحت 25 هزار و 75 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 100 درصد و با اجرای کامل به بهره برداری رسیده است و موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای چهار نفر و هفت نفر غیر مستقیم شده است.
مشایخی تصریح کرد: برای ما آنچه که اهمیت دارد مجوز دادن به طرح هایی است که جزء اراضی درجه یک و دو نباشند و همچنین در سطح استان اثربخشی لازم را داشته یاشند که این طرح نیز از جمله طرح های موثر و مورد نیاز استان می باشد.
پرورش جلبک از جمله طرح های دارای مزایا و اثربخشی در بحث مواد غذایی، سلامت و دارو است که دارای پروتئین زیادی است و به نقل از مجری طرح قابل جایگزینی گوشت نیز می تواند باشد و با توجه به بازده اقتصادی بالای این طرح نیز براساس شعار جهش تولید با مشارکت مردم بسیار کارآمد می باشد. Bu07
 
بازدید میدانی طرح بوم گردی و گردشگری واگذاری اراضی ملی و دولتی در شهرستان تنگستان مدیر امور اراضی استان بوشهر، بازدید میدانی طرح بوم گردی و گردشگری واگذاری اراضی ملی و دولتی در شهرستان تنگستان خبر داد.
احمد مشایخی در اولین تور رسانه ای سال جاری با حضور اصحاب رسانه گفت: براساس دستورالعمل واگذاری اراضی ملی و دولتی واگذاری ۱۵ هزار مترمربع جهت طرح بوم گردی و گردشگری واگذار شده که براساس برنامه زمانبندی مصوب به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اهداف اصلی واگذاری اراضی ملی به سرمایه گذاران در جهت ایجاد اشتغال افزود: یکی از اهداف مهم واگذاری اراضی ملی جلوگیری از فرسایش اراضی و استفاده از این منبع ارزشمند در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال می باشد.
وی اظهار داشت: برای واگذاری اراضی ملی باید دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد تا اراضی به اشخاصی واگذار شود که براساس طرح مصوب در مدت زمان تعیین شده به بهره برداری برسد. مشایخی تصریح کرد: در این طرح با بازدید منظم عوامل نظارتی خوشبختانه در موعد مقرر به بهره برداری رسیده است که در زمینه گردشگری استان بسیار مهم و ارزشمند است. 
 
بازدید از طرح تکثیر و پرورش لارو میگو در شهرستان تنگستان به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی استان بوشهر، در اولین تور رسانه ای سال جاری با حضور اصحاب رسانه از طرح تکثیر و پرورش لارو میگو بازدید شد.
احمد مشایخی در بازدید از طرح تکثیر لارو میگو در تور رسانه ای در تنگستان گفت: از طرح تکثیر لارو میگو به مساحت شش هزار و ۱۲۱ مترمربع بازدید شد که این طرح شامل چندین فرآیند برای تولید لارو میگو میباشد.
مشایخی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر کاربری باید با موافقت کمیسیون تبصره یک ماده یک انجام شود بیان کرد: متقاضیان باید درخواست های خود را از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند و از تغییر کاربری غیر مجاز خودداری کنند.
مشایخی افزود: طرح های دارای مجوز دو ساله می باشند که هر شش ماه یکبار توسط عوامل بازدید نظارت و میزان پیشرفت فیزیکی تعیین می شود که در این طرح پیشرفت اجرای طرح براساس زمانبندی مصوب می باشد.
وی ادامه داد: این طرح از نظر ایجاد اشتغال نیز توانسته است برای ۸ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند و از انظر اقتصادی نیز دارای بهره وری موثری می باشد.
انتهای پیام