سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403  -  28 شوال 1445 -  7 می 2024
شما اینجا هستید: صفحه نخست فرهنگی هنری حسینیه به روایت تصویر تشریح آخرین وضعیت ترفیع گنبد امام حسین(ع)


تشریح آخرین وضعیت ترفیع گنبد امام حسین(ع)

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما:مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات از نذورات قابل توجه اهل تسنن ایران برای اهل بیت عصمت و طهارت خبر داد و آخرین وضعیت طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) را تشریح کرد.

 عبباس قطب‌الدینی  در تشریح آخرین اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور استان‌ها گفت: ما توانسته‌ایم فرهنگ پرداخت نذورات و فعالیت مردم در زمینه توسعه و بازسازی عتبات را در استان‌ها جا بیندازیم.

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه ایت ستاد در تمام شهرستان‌های ایران نمایندگی دارد، افزود: فعالیت این ستادها بیشتر در زمینه جمع‌آوری نذورات است و امانت‌داری از نذورات مردم در اولویت ستاد بازسازی است و به همین دلیل ما در جهت شفاف‌سازی گزارشاتی را از روند کارها به مردم ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: تمام استان‌های کشور به اندازه توان آن استان در زمینه نذورات مشارکت می‌کنند و حتی استان‌های محرومی را داریم که در میزان نذورات سرآمد هستند.

قطب‌الدینی درباره نحوه واگذاری پروژه‌های ساخت وسائل حرم‌های مطهر به استان‌ها گفت: هر استانی که اظهار آمادگی کند بعد از بررسی‌ها و عقد تفاهم‌نامه و قرارداد پروژه را واگذار می‌کنیم به آن استان و با محوریت استان‌های هنری کشور از قبیل اصفهان و فارس آن پروژه‌ها انجام می‌شود.

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) در کرمان در حال انجام است و قرار است این گنبد روی گنبد فعلی امام حسین(ع) بنا شود و احتمالا در سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: همچنین پروژه ساخت صندوقچه قبور حرمین امامین جوادین(ع) و ساخت ضریح حبیب‌ بن مظاهر را در حال اجرا است. درب باب‌الرأس حضرت عباس(ع) هم که در مرحله انتقال قرار دارد.

قطب الدینی با بیان اینکه 90 درصد استان‌های ایران نذورات قابل توجهی برای عتبات عالیات دارند، گفت: حتی در استان‌های سنی‌نشین ایران هم شاهد نذورات متعدد برادران اهل تسنن برای اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار همایش منطقه‌ای را در کشور برگزار کرده‌ایم، گفت: کل کشور را به 5 منطقه تقسیم کرده‌ایم و هر هفته در یکی از مناطق حضور می‌یابیم و در جریان امور کارها قرار می‌گیریم. این مناطق عبارتند از بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، البرز و خراسان جنوبی که استان‌های همجوار این مناطق در روز همایش در آنجا حضور پیدا می‌کنند. هم‌اکنون همایش 2 استان بوشهر و کرمانشاه انجام شده است و تا 3 هفته آینده در 3 استان دیگر هم برگزار می‌شود.فارس