چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403  -  7 ذي‌القعده 1445 -  15 می 2024


صادرات دو میلیون تنی کالا از پارس جنوبی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رای)

بوشهرما: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ٨٩٩ هزار و ٧٩٣ تن کالا به ارزش 1.2 میلیارد دلار از طریق گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شد.

 

 مهدی یوسفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است.

وی یادآورشد: کالاهای صادر شده در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال از حیث وزن ٣٥ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: از مجموع کالاهای صادراتی یادشده ٨٦٠ هزار و ١٨٣ تن میعانات گازی به ارزش ٤٩٥ میلیون و ٨٥٢ هزار و ٤٩١ دلار نیز به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزن دو درصد نسبت به مدت مشابه رشد دارد.

یوسفی گفت: همچنین یک میلیون و ٣٩ هزار و ٦١٠ تن از کالاهای صادرداتی یادشده نیز غیرنفتی به ارزش ٧٣٠ میلیون و ٦١٠ هزار و ١٣٠ دلار است.

وی افزود: این میزان صادرات کالای غیرنفتی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ٨٦ درصد و از حیث ارزش ٥٠ درصد رشد نشان می دهد.

این مقام مسوول یادآورشد مقصد کالاهای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ٢٩ کشور مختلف است.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت امور مختلف شرکت های نفت، گاز وپتروشیمی را در پارس جنوبی مدیریت و راهبری می کند.ایرنا